payment gr

telephone gr

shipping gr

10 Ιανουαρίου

Η δίαιτα και η διατροφή

Συντάκτης
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

Η σύγχρονη ερμηνεία της λέξης «δίαιτα» επιβάλλει εξαντλητικούς περιορισμούς και κανόνες οι οποίοι είναι πολύ δύσκολο να τηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν ακούμε τη λέξη «δίαιτα», στο μυαλό μας έρχονται κυρίως περιορισμοί. Περιορισμοί στο πόσο, στο τι, στο πότε, ακόμα και στο πως θα φάμε. Κι αυτό, γιατί ο κύριος λόγος που κάναμε και κάνουμε «δίαιτα», είναι για να χάσουμε λίγα ή πολλά κιλά, γρήγορα! Έτσι όταν η περίοδος της δίαιτας λήξει, το σώμα σου έχει στερηθεί τόσα πολλά που προσπαθεί απεγνωσμένα να αντισταθμίσει. Είναι όμως έτσι; Ήταν πάντα έτσι; Τι ρόλο παίζει η "δίατα" στη ιδατροφικές μας ανάγκες;

«Τι τρώμε σήμερα?» ............... «Θα φέρεις κάτι έτοιμο?» ................. «Βιάζομαι!» .................... .... «Άκουσα για μια καινούργια δίαιτα!» .......... «Αφού δεν τρώω, πως παχαίνω?» .................. ........ «Έχασα λίγα κιλά αλλά τα πήρα αμέσως!» ........... «Τι κάνει και είναι πάντα σε φόρμα?» ..... «Δεν έχω χρόνο για γυμναστική!» ...... «Πω πω χάλια είμαι, πρέπει ν' αρχίσω δίαιτα» .... Καλό κι αυτό, η σοκολάτα λένε τώρα οτι κάνει καλό» ....... «Υπάρχουν και καλά λιπαρά?» ........ «Μου έδωσαν αυτή τη δίαιτα αλλά πεινάω πάρα πολύ» .... «Άκουσα οτι δεν κάνει δίαιτα αλλά διατροφή» .... «Αφού αγοράζω μόνο προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, πως παίρνω κιλά?» ...

Κάπου τα έχεις ξανακούσει αυτά, έτσι δεν είναι? Πολλή πληροφόρηση, πολλά περιοδικά, πολλά άρθρα, πολλοί ειδικοί, πολλές μελέτες, τι να πρωτοακούσει και τι να πρωτοπιστέψει κανείς. Και κυρίως που να βρεθεί χρόνος για να ψάξεις, να μελετήσεις σε βάθος και να εφαρμόσεις αυτό που ταιριάζει σε σένα και στο δικό σου τρόπο ζωής.

Για να έχεις ξεκινήσει όμως να διαβάζεις αυτό το άρθρο, μάλλον σε απασχολούν κι εσένα όλα αυτά τα ερωτήματα και ψάχνεις απαντήσεις, γιατί προφανώς έχεις καταλάβει οτι ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν είναι και τόσο «υγιεινός». Προσπαθείς να ξεφύγεις, να εφαρμόσεις έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, αλλά οι καθημερινές υποχρεώσεις δε σου αφήνουν και πολλά περιθώρια. Το έχεις ξαναπροσπαθήσει χωρίς επιτυχία... και πολλές φορές σκέφτεσαι οτι δεν γίνεται. Κάθε φορά όμως που βλέπεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη με ειλικρίνεια, σου στέλνει μηνύματα οτι κάτι πρέπει ν' αλλάξεις. Και μπορείς να κρυφτείς απ' οποιονδήποτε άλλον, εκτός απ' τον εαυτό σου.

Αυτό που μπορώ να σου πω με μεγάλη σιγουριά είναι πως γίνεται!!! Το έχω κάνει εγώ, κι αν μπορώ εγώ τότε σίγουρα μπορείς κι εσύ!!! Πίστεψέ το!!!

Για να προχωρήσουμε όμως, πρέπει να πάμε μερικά βήματα πίσω. Δεν μπορείς να διορθώσεις κάτι πραγματικά, αν δεν ξεκινήσεις από την αρχή, εντοπίζοντας τις πραγματικές αιτίες. Ας αρχίσουμε λοιπόν.

lady in restaurantΕτυμολογικά η λέξη «δίαιτα» προέρχεται από το ρήμα «διαιτάω», το οποίο στην αρχαία Ελλάδα σήμαινε «ορίζω συγκεκριμένη διατροφή». Δίαιτα δηλαδή σημαίνει διατροφή με συγκεκριμένους κανόνες. Ωστόσο σήμερα όταν ακούμε τη λέξη «δίαιτα», στο μυαλό μας έρχονται κυρίως περιορισμοί. Περιορισμοί στο πόσο, στο τι, στο πότε, ακόμα και στο πως θα φάμε. Κι αυτό, γιατί ο κύριος λόγος που κάναμε και κάνουμε «δίαιτα», είναι για να χάσουμε λίγα ή πολλά κιλά, γρήγορα, συνήθως πριν από κάποιο σημαντικό γεγονός, είτε πρόκειται για τις καλοκαιρινές διακοπές είτε για το Χριστουγεννιάτικο πάρτυ για το οποίο πρέπει να μπούμε στο συγκεκριμένο φόρεμα ή παντελόνι! Περιορισμοί, που καθορίστηκαν από διάφορες δίαιτες με trendy ονόματα, και που πολλές φορές συνοδεύονται από κάποιο φανταχτερό όνομα της showbiz.

Το γεγονός οτι αμέσως μετά συνήθως ξαναπαίρνουμε τα κιλά που χάσαμε (και με το παραπάνω) δεν είναι καθόλου τυχαίο. Η σύγχρονη ερμηνεία της λέξης «δίαιτα» επιβάλλει εξαντλητικούς περιορισμούς και κανόνες οι οποίοι είναι πολύ δύσκολο να τηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Έτσι όταν η περίοδος της δίαιτας λήξει, το σώμα σου έχει στερηθεί τόσα πολλά που προσπαθεί απεγνωσμένα να αντισταθμίσει. Ίσως γιατί κι αυτή ακόμα η λέξη προσαρμόστηκε στο σύγχρονο τρόπο ζωής όπου όλοι απαιτούμε μετρήσιμα αποτελέσματα και γρήγορα!!! Δυστυχώς όμως στην πράξη, τα γρήγορα και απτά αποτελέσματα μιας εξαντλητικής «δίαιτας» είναι μόνο προσωρινά.... και πολλές φορές επικίνδυνα.

Μήπως πρέπει να γυρίσουμε και να δούμε πάλι τη δίαιτα με την πραγματική της έννοια? Αυτή δηλαδή της διατροφής κάτω από συγκεκριμένους κανόνες? Σίγουρα όλες οι σύγχρονες επιστημονικές μελέτες αυτό δείχνουν.

Μήπως ακόμα, ένα ωραίο και ελκυστικό σώμα δεν είναι τελικά το ζητούμενο αλλά το αποτέλεσμα ενός υγιεινού τρόπου ζωής που βασίζεται στη σωστή διατροφή και την άσκηση?

Και τέλος, πως θα το πετύχουμε αυτό? Έχουμε τις καθημερινές επαγγελματικές υποχρεώσεις, απαιτητική δουλειά, οικογένεια, ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, κλπ, κλπ, κλπ..., γίνεται?
ΝΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!
Ψάξε μέσα σου για τον πραγματικό λόγο για τον οποίο θέλεις να ακολουθήσεις έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Βάλε έναν στόχο. Αν το κίνητρο είναι αρκετά δυνατό, τότε μπορείς να πετύχεις τα πάντα! Ξέρω οτι το έχεις ξανακούσει πολλές φορές, αλλά πίστεψέ το, είναι αλήθεια!

Έχουν γραφτεί εκατοντάδες χιλιάδες σελίδες για το συγκεκριμένο θέμα και έχουμε προσωπικά αφιερώσει ατέλειωτες ώρες μελέτης και πειραματισμού στον εαυτό μας για να μπορούμε με ασφάλεια να πούμε τα εξής απλά και προφανή:

  1. Kάθε ανθρώπινος οργανισμός είναι διαφορετικός από οποιονδήποτε άλλον!
  2. Κάτι που έχει καλά αποτελέσματα σε μένα δεν θα έχει τα ίδια και σε σένα! Καμία «συνταγή» δεν ταιριάζει σε όλους
  3. Γνώρισε τον εαυτό σου. Αν τρώς συνειδητά, μπορείς εύκολα να καταλάβεις τι σε κάνει να νιώθεις καλά και τι όχι. Αυτό είναι ο καλύτερος οδηγός στην προσπάθειά σου.
  4. Μη διστάζεις να δοκιμάζεις υγιεινές τροφές που μέχρι τώρα πίστευες οτι δεν σου άρεσαν. Στη χειρότερη περίπτωση θα επιβεβαιώσεις οτι πράγματι δεν σου αρέσουν. Μπορεί όμως να ανακαλύψεις μία νέα τροφή. Λίγη ποικιλία δεν έβλαψε κανένα.
  5. ΟΚ, είναι και θέμα DNA θα μου πείς... Ναι είναι! Το DNA μας έχει δώσει κάποιες δυνατότητες πάνω από τις οποίες δεν μπορούμε να φτάσουμε. ΟΚ, ας το δεχτώ. Ας δεχτώ οτι δεν μπορώ να τρέξω τα 100 μέτρα κάτω από 10 δευτερόλεπτα. Αν όμως το DNA μου μου δίνει τη δύναμη να τα τρέξω σε 13", τότε δε θα είμαι ποτέ ευχαριστημένος με 14"! Ούτε με 13,1". Θα προσπαθήσω με όλη μου τη δύναμη να φτάσω στα 12,9". Κι αν το πετύχω...? Τότε σίγουρα θα προσπαθήσω για 12,8"!!!

grilled chickenΓίνε όσο καλύτερος μπορείς!!!

Αυτά σαν πρόλογος, σαν νοοτροπία που χρειάζεται να έχει κανείς όταν θέλει να βελτιώσει τον εαυτό του.

"Εντάξει... μας έπεισες..., θέλω να βελτιώσω τον εαυτό μου. Θέλω να τρώω σωστά και υγιεινά, θέλω να υιοθετήσω έναν υγιεινό τρόπο ζωής! Θέλω να είμαι και να νιώθω υγιής....! Και τέλος.... ΝΑΙ (!!!), δεν είναι ντροπή, θέλω να έχω το καλύτερο σώμα που μπορώ να έχω!!! Από που θα ξεκινήσω?"

Ας υποθέσουμε λοιπόν οτι δεν έχεις κάποιο πρόβλημα υγείας το οποίο σου επιβάλει απαράβατους κανόνες ζωής και διατροφής. Τότε έχουμε και καλά και κακά νέα!

Πρώτα τα καλά:

  1. Ναι, αν ακολουθήσεις έναν υγιεινό τρόπο ζωής, μπορεί να χάσεις κιλά.... Το θέμα δεν είναι να τα χάσεις, τα'χεις ξαναχάσει.... Το πραγματικό θέμα είναι να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος για τον σωματότυπό σου για πάντα, ακολουθώντας κάποιους βασικούς κανόνες.
  2. Όχι, δεν χρειάζεται να καταναλώνεις κάθε μέρα μόνο βραστά λαχανικά και άλλα άνοστα πράγματα στον ατμό! Δε λέω, καλά είναι κι αυτά, αλλά με μέτρο.
  3. Ναι, μπορείς να τρώς και γλυκά (Σ' αυτό δεν περιλαμβάνονται νυχτερινές ή μεταμεσοντύκιες επιδρομές στο ψυγείο, και κάθισμα στον καναπέ με τον κουβά του παγωτού...)
  4. Όχι δεν χρειάζεται να πεινάς συνεχώς και να ονειρεύσαι πάστες, τούρτες, σοκολάτες, κοψίδια, λουκάνικα, βρώμικα, κλπ

Δυστυχώς όμως, όπως με όλα στη ζωή, τα καλά νέα έρχονται με αντάλλαγμα κάποια άσχημα:

  1. Ναί, υπάρχουν κανόνες. Όχι μόνο για σήμερα... Ούτε για μία εβδομάδα.... Ούτε καν για ένα μήνα..... Οι κανόνες είναι για πάντα (Παντοτινοί δηλαδή..., όπως και τα διαμάντια...)!!! Ακόμη κι αν τους παραβείς κάποια φορά, συνεχίζουν να ισχύουν!!! Δεν χάθηκε τίποτα!!! Απλά, θα χρειαστεί να κάνεις κάποια διορθωτική κίνηση.
  2. Όχι, δεν είναι καθόλου δύσκολο να τηρήσεις αυτούς τους κανόνες. Γιατί αυτούς τους κανόνες δεν θα σου τους επιβάλλει κανένας! Μόνη σου και μόνος σου σου θα τους ορίσεις! Γιατί θα ξέρεις οτι μπορείς να τους τηρήσεις για πάντα! Και πάντα να θυμάσαι οτι μπορείτε να κρυφτείς απ' οποιονδήποτε άλλον, εκτός από τον εαυτό σου! Αυτό θα το λέμε συνέχεια!
  3. Ναι, οι κανόνες μπορεί να είναι πολύ αυστηροί. Από εσένα εξαρτάται. Η βραζιλιάνα θεά που περπατάει και γίνεται σεισμός δεν έγινε έτσι τυχαία...., ούτε και οι κοιλιακοί του Brad Pitt. Ακολουθούν πολύ αυστηρούς κανόνες. Αν αυτή είναι η εικόνα που έχεις στο μυαλό σου, τότε και οι δικοί σου κανόνες πρέπει να είναι πολύ αυστηροί. Αν απλά θέλεις ένα υγιές σώμα με το κανονικό βάρος και χωρίς απότομες διακυμάνσεις, τότε πίστεψέ με, οι κανόνες είναι πολύ απλοί, γιατί αυτό θα είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ενός υγιεινούς τρόπου ζωής.
  4. Όχι, το αποτέλεσμα δεν θα είναι πολύ γρήγορο. Θα είναι σταδιακό, αλλά θα είναι μόνιμο. Το αν θα είναι 6 μήνες ή 3 χρόνια εξαρτάται από το σημείο εκκίνησης, και από τον αυτοέλεγχο και πειθαρχία που θα δείξεις!!!
  5. Πρέπει να οργανωθείς! Ειδικά τον πρώτο καιρό μέχρι να μπείς σε ρυθμό, πρέπει να ασχοληθείς λίγο με τον εαυτό σου και με τις συνήθειές σου. Να δείς με ειλικρίνεια τι κάνεις σωστά και τι κάνεις λάθος. Και κυρίως ποια από τα λάθη σου μπορείς να διορθώσεις εύκολα, και ποια λιγότερο εύκολα. Και όταν λέμε «να διορθώσεις» εννούμε για πάντα (...εντάξει.... όλα σχετικά είναι....)!
  6. Ναι, χρειάζεται και λίγη άσκηση. Πόση? Όση μπορείς, και όση σου επιτρέπει ο χρόνος σου. Αλλά να θυμάσαι: No pain, no gain. Και..., μπορείς να κρυφτείς απ' οποιονδήποτε άλλον, εκτός από τον εαυτό σου!
  7. Αν δεν πετύχεις το αποτέλεσμα που θέλεις, τότε θα έχεις να κατηγορήσεις μόνο τον εαυτό σου!. Ούτε την τάδε δίαιτα που δεν δουλεύει, ούτε τη φίλη που δεν σου είπε κάποια σημαντική πληροφορία για τη δίαιτα που σου πρότεινε, ούτε τη «λιγούρα» που σ' έπιασε και δεν αντιστάθηκες στην αμαρτία, ούτε την καντίνα που ήρθε και πάρκαρε απέναντί σου, ούτε τίποτα. Εσύ βάζεις τους κανόνες, εσύ είσαι υπεύθυνη και υπεύθυνος για όλα!!! Και.... όπως είπαμε.... μπορείς να κρυφτείς απ' οποιονδήποτε άλλον, εκτός από τον εαυτό σου!
  8. Αντί λοιπόν να ζείς συνεχώς με το άγχος των περιττών κιλών και την πίεση χρόνου που σου επιβάλλει κάποια κοινωνική εκδήλωση, ή η εμφάνισή σου στην παραλία, εφάρμοσε κάποιους απλούς κανόνες που η ίδια και ο ίδιος θα θέσεις, και θα ακολουθήσεις. Θα τους ακολουθήσεις, γιατί ξέρεις οτι μπορείς!!!

Εμείς, καθώς θα μοιραζόμαστε τις δικές μας εμπειρίες μέσα από αυτά τα άρθρα, ελπίζουμε να σε βοηθήσουμε να ανακαλύψεις και να θέσεις τους στόχους σου, και να καθορίσεις του κανόνες που θα ακολουθήσεις για να τους πετύχεις. Δεν έχεις τίποτα να χάσεις. Ίσως η διαδικασία αυτή να σε βοηθήσει τελικά και σε άλλες πτυχές της ζωής σου, τις επαγγελματικές ή ακόμα και τις προσωπικές. Όλα στη ζωή άλλωστε είναι στόχοι, τρόποι για να τους πετύχουμε, και διορθωτικές κινήσεις όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως είχαμε αρχικά σχεδιάσει.

Ο δικός μας στόχος μας μέσα από το greatfood.gr είναι να σε εμπνεύσουμε να κάνεις πράξη τον υγειινό τρόπο ζωής, μέσα από την σωστή διατροφή και την άσκηση. Η ωραία εμφάνιση θα έρθει απλά από μόνη της.

Η συνέχεια την άλλη εβδομάδα στο greatfood.gr, όπου θα βάλουμε τις....

«Δίαιτες στο μικροσκόπιο»

Διαβάστηκε 2359 φορές
Greatfood

Η ομάδα συνεργατών του greatfood είναι θιασώτης της υγιεινής διατροφής, του αθλητισμού, και της πνευματικής και σωματικής ευεξίας γενικότερα. Διαβάζει, ενημερώνεται, συλλέγει πληροφορίες, δοκιμάζει, προτείνει και μοιράζεται μαζί σας τους προβληματισμούς, τις απόψεις και τις εμπειρίες της. Τελικά θέλει να σας εμπνεύσει να ακολουθήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, γεμάτο θετική ενέργεια.

gf wedding banner

gf corporate banner

Επικοινωνία

greatfood logo

Αλόπης 42, Αθήνα - Ελλάδα
Τ.Κ. 118 53
T +30.210.95.99.698
Κ +30.6974.95.50.74
E contact@greatfood.gr

facebooktwitteryoutubegoogleplusinstagram linkedin

Εγγραφή στο newsletter

payment methods alpha