payment gr

telephone gr

shipping gr

02 Ιανουαρίου

Χειμώνας

Συντάκτης
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

Προϊόντα που μπορείτε να βρείτε τους μήνες: Δεκέμβρη, Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

Ιανουάριος

Πράσο

leeksΤο πράσο (Allium porrum) ανήκει στην ίδια οικογένεια λαχανικών με το κρεμμύδι κατο το σκόρδο. Ιστορικά, σύμφωνα με ειδικούς, αναφορές σε κείμενα, ζωγραφιές και ανάγλυφα το πράσο καλλιεργήθηκε στην αρχαία Αίγυπτο και στη Μεσοποταμία στην αρχή της 2ης χιλιετίας π.Χ, και το χρησιμοποιούσαν στη μαγειρική τους οι αρχαίοι Ρωμαίοι, με ιδιαίτερη αναφορά στον αυτοκράτορα Νέρωνα.
Τα πράσα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες (κυρίως αυτές του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C) και ιχνοστοιχεία, ενώ αποτελούν πολύ καλή πηγή διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών. Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθούν στη διατήρηση της χοληστρίνης (LDL) σε χαμηλά επίπεδα, ενώ οι αδιάλυτες είναι ευεργετικές για τη λειτουργία της πέψης. Επιπλέον, συντελούν στο να παραμένουν οι αρτηρίες μας μαλακές και ελαστικές.

Είναι νοστιμότατα, αφού θυμίζουν λίγο το κρεμμύδι χωρίς την έντονη μυρωδιά και το "κάψιμο" στη γεύση, και δίνουν μια απαλή γλυκύτητα σε πιάτα με χοιρινό κρέας, πίτες (πρασόπιτα), σούπες και πολλά άλλα.

http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2470/2

http://en.wikipedia.org/wiki/Leek

http://www.livestrong.com/article/257843-what-are-the-benefits-of-leeks/

http://www.nutrition-and-you.com/leeks.html

 

Κουνουπίδι

cauliflowerΤο κουνουπίδι είναι ένα λαχανικό πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες, φολικό οξύ (βιταμίνη Β9), βιταμίνη C, και διαθέτει μεγάλη διατροφική αξία, αφού σαν μέλος της οικογένειας του λάχανου, διαθέτει ευεργετικά φυτοχημικά που συμβάλλουν στην πρόληψη σοβαρών ασθενειών.
Είναι επιπλέον πηγή των βιταμινών Β1, Β3, Β5, Β6 και Κ. Οι βιταμίνες αυτές είναι απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό και η λήψη τους μπορεί να γίνει μόνο από εξωτερικές πηγές δηλαδή από την τροφή μας, και είναι αναγκαίες για τον σωστό μεταβολισμό πρωτεϊνων, λιπών αλλά και υδατανθράκων.
Όπως όλα τα λαχανικά περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία, κυρίως όμως ασβέστιο. Έτσι, μπορεί να γίνει πηγή πρόσληψης ασβεστίου από ανθρώπους που έχουν δυσανεξία στο γάλα, ή που για οποιονδήποτε λόγο δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα.
Το κουνουπίδι συνήθως γίνεται βραστό συνεοδευόμενο από λαδολέμονο. Μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί σε νοστιμότατες σούπες ή ακόμη και σε πιο "δημιουργικά" πιάτα στο φούρνο (με τυρί, gratin, κλπ).

http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2390/2

http://en.wikipedia.org/wiki/Cauliflower

http://www.nutrition-and-you.com/cauliflower.html

Φεβρουάριος

Λάχανο

cabbageΤο ταπεινό λάχανο, με πλουσιότατη διατροφική αξία, ανοίκει στην οικογένεια λαχανικών "Brassica", όπως επίσης τα λαχανάκια Βρυξελών, το κουνουπίδι και το μπρόκολο. Αποτελεί ένα από τα πιο διαδομένα και πολυ-καλιεργημένα λαχανικά στον κόσμο.

Το λάχανο είναι εξαιρετική πηγή φυτοχημικών με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, και σύμφωνα με έρευνες, η δράση τους προστατεύει από τον καρκίνο του παχέως εντέρου, του μαστού και του προστάτη, ενώ η υψηλή του περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες, μειώνει την "κακή" χοληστερίνη (LDL). Όλοι πλέον γνωρίζουμε την επικυνδινότητα της χοληστερίνης σε σχέση με τηε στεφανιαία νόσο. Επιπλέον, οι φυτικές αυτές ίνες αυξάνουν την αίσθηση του κορεσμού, άρα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο σε κάποιο ολοκληρωμένο πλάνο διατροφής με στόχο την απώλεια βάρους.
Το φρέσκο λάχανο είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη C. Ως ποσοστό του βάρους του, το λάχανο περιέχει περισσότερη βιταμίνη C ακόμη και απ' το πορτοκάλι. Η βιταμίνη αυτή, μας κάνει πιο ανθεκτικούς σε ιώσεις, ειδικά κατά τους κρύους χειμερινούς μήνες του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου. Περιέχει επίσης άλλες σημαντικές βιταμίνες όπως το παντοθενικό οξύ (βιταμίνη B5), πυριδοξίνη (βιταμίνη B6) και θιαμίνη (βιταμίνη B-1).
Πλύσιο σε ιχνοστοιχεία, περιέχει κάλιο, μαγγάνιο, σίδηρο και μαγνήσιο όλα ευεργετικά για την υγειή λειτουργία της καρδιάς, την αρτηριακή πίεση και το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων. Το λάχανο είναι επίσης πολύ καλή πηγή βιταμίνης Κ, η οποία έχει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία με την οποία το σώμα χτίζει οστεϊκή μάζα. Κάνει τα κόκκαλα πιο ανθεκτικά στα κατάγματα, και προλαμβάνει την οστεοπόρωση. Το γεγονός αυτό το καθιστά ιδιαίτερα σημαντικο, καθως περνούν τα χρόνια για όλους μας. Επιπλέον η βιταμίνη Κ είναι πολύ ευεργετική για τη λειτουργία του εγκεφάλου.
Δοκιμάστε το σε μια θρεπτική σαλάτα μαζι με τριμένο καρότο, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, και αλάτι. 

http://www.nutrition-and-you.com/cabbage.html

http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2371/2

http://www.livestrong.com/article/517522-the-advantages-of-eating-cabbage/

 

Βλαστοί Μπρόκολου

sprouting-broccoliΤο μπρόκολο ανήκει στην ίδια οικογένεια λαχανικών με το λάχανο. Από τα χρόνια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας το μπορόκολο είχε θεωρήθεί τροφή μεγάλης θρεπτικής αξίας. Είναι ιδιαίτερο πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, και οι βλαστοί του, που είναι στο καλύτερό τους το Φεβρουάριο, περιέχουν αυτές τις ευεργετικές ουσίες πολύ πιο συμπυκνωμένες από τα κλασσικά κεφάλια μπρόκολου που γνωρίζουμε.

Ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, και πολύ καλή πηγή καροτενοϊδών, σιδήρου φολικού οξέως (βιταμίνη Β9), ασβεστίου, φυτικών ινών και βιταμίνης Α.

Το μπρόκολο μπορεί πραγματικά να θεωρηθεί "υπερτροφή", αφού η διατροφική του αξία αίναι εκπληκτική. Περιέχει μεγάλη ποσότητα καλίου, το οποίο συμβάλει στη διατήρηση ενός υγειούς νευρικού συστήματος και εγκεφαλικής λειτουργίας, και προωθεί τη σωστή ανάπτυξη του μυικού ιστού. Μία μερίδα μπρόκολο περιέχει τη Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη (ΣΗΠ) βιταμίνης C, με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Επιπλέον η βιταμίνη C έχει γνωστή δράση ενάντια στα κρυολογήματα. Με τη β-καροτένη που περιέχει, και με ιχνοστοιχεία όπως ο ψευδάργυρος και σελήνιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Το μπρόκολο περιέχει επίσης φυτοχημικά, γνωστά για τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες. Περιέχει επίσης πολλές φυτικές ίνες βοηθώντας τη λειτουργία της πέψης, διατήρηση του σακχάρου στο αίμα σε χαμηλά επίπεδα, αποτελώντας σημαντικό κομμάτι σε κάθε προσπάθεια υγειούς απώλειας βάρους. Επιπλέον, περιέχει την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με την αντίστοιχη ποσότητα ρυζιού ή καλαμποκιού, με τις μισές θερμίδες. Τα καροτενοειδή που περιέχει, μπορούν να διατηρήσουν τις αρτηρίες πιο ελαστικές για περισσότερο χρόνο, κάτι που καθυστερεί την ανάπτυξη σχετικών ασθενειών όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και εγκεφαλικά.

Απολαύστε το βραστό ή στον ατμό με λίγο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και λεμόνι, σας σαλάτα, ή σαν συνοδευτικό σε ψητά κρέατα, ψάρια ή θαλασσινά.

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2010/feb/04/seasonal-food-sprouting-broccoli

http://organicjar.com/2009/2001/

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=9

Διαβάστηκε 3038 φορές
Greatfood

Η ομάδα συνεργατών του greatfood είναι θιασώτης της υγιεινής διατροφής, του αθλητισμού, και της πνευματικής και σωματικής ευεξίας γενικότερα. Διαβάζει, ενημερώνεται, συλλέγει πληροφορίες, δοκιμάζει, προτείνει και μοιράζεται μαζί σας τους προβληματισμούς, τις απόψεις και τις εμπειρίες της. Τελικά θέλει να σας εμπνεύσει να ακολουθήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, γεμάτο θετική ενέργεια.

gf wedding banner

gf corporate banner

Επικοινωνία

greatfood logo

Αλόπης 42, Αθήνα - Ελλάδα
Τ.Κ. 118 53
T +30.210.95.99.698
Κ +30.6974.95.50.74
E contact@greatfood.gr

facebooktwitteryoutubeinstagram linkedin

Εγγραφή στο newsletter

payment methods alpha