payment gr

telephone gr

shipping gr

11 Μαρτίου

Άνοιξη

Συντάκτης
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(8 ψήφοι)

Προϊόντα που μπορείτε να βρείτε τους μήνες: Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο.

Μάρτιος

Μαρούλι

lettuceΤο μαρούλι είναι ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά, γεμάτο συστατικά αναγκαία για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Επιπλέον, είναι απο τα πιο δημοφιλή λαχανικά, αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί από σαλάτες, μέχρι σάντουιτς.
Εϊναι ένα από τα λαχανικά με τις λιγότερες θερμίδες. 100gr μαρουλιού περιέχουν μόλις 15 θερμίδες. Ωστόσο, οι φυτικές θρεπτικές ουσίες που περιέχει, του δίνουν σημαντικές ιδιότητες για τη γενική μας υγεία και την πρόληψη ασθενειών.

Μέσα σε κάθε κεφάλι μαρουλιού υπάρχει αυθονία βιταμινών. Τα φύλα του είναι πολύ αξιόλογη πηγή βιταμίνης Α και β-καροτένιο. 100gr φύλλων μαρουλιού μας δίνουν το 247% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης (ΣΗΠ) βιταμίνης Α, και 4443µg β-καροτενίου (Το σώμα μας μετατρέπει τα καροτένια σε βιταμίνη Α). Αυτές οι ουσίες έχουν ισχυρότατες αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την υγεία των βλενογόνων αδένων και του δέρματος, καθώς και για την όραση. Επιπλέον, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε φλαβονοειδή μας προστατεύει από τον καρκίνο των πνευμόνων και του στόματος.

Το μαρούλι είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Κ. Η βιταμίνη Κ παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των οστών, καθώς βοηθά στην αύξηση της οστικής μάζας. Επιπλέον, μειώνει τις βλάβες των νευρώνων παίζοντας σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Τα φρέσκα φύλλα περιέχουν μεγάλες ποσότητες φολικού οξέως (βιτ. Β9) και βιταμίνης C. Το φολικό οξύ χρειάζεται για τη σύνθεση του DNA, και για το λόγο αυτό παίζει σημαντικότατο ρόλο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης για τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου. Η βιταμίνη C είναι ισχυρότατο φυσικό αντιοξειδωτικό. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, και προστατεύει από λοιμώδη νοσήματα και φλεγμονές.

Περιέχει επίσης μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και κάλιο, όλα πολύ σημαντικά για το μεταβολισμό. Το κάλιο είναι άνα από τα συστατικά των κυττάρων και των σωματικών υγρών, και παίζει ρόλο στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού. Ο χαλκός και ο σίδηρος είναι απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Περιέχει πολλές από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως θυαμίνη, πυριδοχίνη (Β6) και ριβοφλαβίνες.

Η τακτική κατανάλωση μαρουλιού βοηθάει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, έλλειψης σδήρου και αναιμίας, προστατεύει από καρδιακές παθήσεις, νόσο Αλτσχάιμερ, και κάποιες μορφές καρκίνων.

Να και μερικά απρόσμενα διατροφικά δεδομένα που αφορούν το κατά τ' άλλα ταπεινό μαρούλι:

    1. Πρωτεΐνες. Το μαρούλι περιέχει 17% πρωτεΐνες, με 7,7 γραμμάρια ανά κεφάλι. Επιπλέον, οι πρωτεΐνες του είναι πλήρεις! Αυτό σημαίνει οτι περιέχει και τα 8 απαραίτητα αμινοξέα, από 9% έως το 26% της ΣΗΠ.
    2. Ασβέστιο. Κάθε κεφάλι μαρούλι περιέχει 206mg ασβέστιο (περίπου 21% ΣΗΠ).
    3. Ωμέγα 3. Με 44% της ΣΗΠ των Ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, το μαρούλι ανταγωνίζεται ισάξια ακόμα και τα πιο λιπαρά ψάρια.
    4. Περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι. Κάθε κεφάλι μαρούλι περιέχει το 167% της ΣΗΠ βιταμίνης C ενώ το μέσο πορτοκάλι μόνο 92%.
    5. Σίδηρος. Κάθε κεφάλι παρούλι περιέχει 6mg σίδηρο, πολύτιμη προσθήκη σε κάθε δίαιτα ακόμα και σ' αυτή των χορτοφάγων.
    6. Το μαρούλι είναι πλούσιο στο σύμπλεγμα των βιταμίνων Β: θειαμίνη (B1) – 38% ΣΗΠ, Ριβοφλαβίνη (B2) – 32% ΣΗΠ, νικοτινικό οξύ (B3) – 12% ΣΗΠ, Παντοθενικό Οξύ (B5) – 18% ΣΗΠ, πυριδοξίνη (B6) – 36 %ΣΗΠ, Φολικό οξύ (B9) – 213% ΣΗΠ!
    7. Νερό. Κάθε κεφάλι μαρουλιού περιέχει το 16% των ημερήσιων αναγκών μας σε νερό!
    8. Πλούσια πηγή βιταμίνης Α (σαν β-κεροτένιο) και Κ. Όπως όλα τα πράσινα φύλλα λαχανικών, το μαρούλι είναι πολύ πλούσιο σε β-καροτένιο με 1817% της ΣΗΠ ανά κεφάλι, και 535% RDA βιταμίνης K.
    9. Χαμηλά απίπεδα οξαλικού οξέως. Γι' αυτό και αποτελεί την καλύτερη επιλογή σαλάτας για ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από πέτρες στα νεφρά
    10. Πλούσιο σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Κάθε κεφάλι περιέχει χαλκό (33% ΣΗΠ), μαγνήσιο (22% ΣΗΠ), μαγγάνιο (42% ΣΗΠ), φώσφορο (27% ΣΗΠ), κάλιο (33%), σελήνιο (5% ΣΗΠ) and ψευδάργυρο (13% ΣΗΠ).

http://www.nutrition-and-you.com/lettuce.html

http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2476/2

Διαβάστηκε 3027 φορές
Greatfood

Η ομάδα συνεργατών του greatfood είναι θιασώτης της υγιεινής διατροφής, του αθλητισμού, και της πνευματικής και σωματικής ευεξίας γενικότερα. Διαβάζει, ενημερώνεται, συλλέγει πληροφορίες, δοκιμάζει, προτείνει και μοιράζεται μαζί σας τους προβληματισμούς, τις απόψεις και τις εμπειρίες της. Τελικά θέλει να σας εμπνεύσει να ακολουθήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, γεμάτο θετική ενέργεια.

gf wedding banner

gf corporate banner

Επικοινωνία

greatfood logo

Αλόπης 42, Αθήνα - Ελλάδα
Τ.Κ. 118 53
T +30.210.95.99.698
Κ +30.6974.95.50.74
E contact@greatfood.gr

facebooktwitteryoutubeinstagram linkedin

Εγγραφή στο newsletter

payment methods alpha