payment gr

telephone gr

shipping gr

06 Οκτωβρίου

Φθινόπωρο

Συντάκτης
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Προϊόντα που μπορείτε να βρείτε τους μήνες: Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Κολοκύθα

pumpkin-w250Η κολοκύθα, ανήκει στην ίδια κατηγορία κηπευτικών προϊόντων με το αγγούρι και το καρπούζι, άρα "τεχνικά" μπορεί να πει κανείς οτι ανήκει στα φρούτα. Καθόλου περίεργο, μια και περιέχει πολλά κουκούτσια στο κέντρο της, όπως και πολλά καλοκαιρινά φρούτα. Παρά το γεγονός αυτό όμως και παρά τη γλυκιά της γεύση, η χρήση της στη μαγειρική είναι σαν λαχανικό.Ψητή μπορεί να συνοδεύσει κρεατικά, μπορεί όμως να αποτελέσει και το κύριο συστατικό, όπως πχ σε μία ζεστή και θρεπτική χειμωνιάτικη σούπα.

Πλεονεκτήματα για την υγεία

Πολύ χαμηλή σε λιπαρά, η κολοκύθα προσφέρει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα "φιλική" στην καρδιά. Περιέχει επίσης σημαντικές ποσότητες καλίου και βιταμίνης B6, στοιχεία πολύ σημαντικά για την υγεία των οστών και τη σωστή λειτουργία του νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος. Η περιεκτικότητά της σε φολικό οξύ προσθέτει ένα ακόμη ευεργετικό για την καρδιά στοιχείο, και προστατεύει από εγγεφαλικές βλάβες, καθώς και από γενετικές ανωμαλίες της σπονδυλικής στήλης, όπως είναι η δισχιδής ράχη.

Το πλούσιο πορτοκαλί χρώμα της κολοκύθας είναι μάρτυρας ενός από τα πιο σημαντικά της πλεονεκτήματα για την υγεία. Δείχνει αφθονία σε καροτενοειδή, τα οποία είναι ισχυρότατα θρεπτικά συστατικά, με αποδεδειγμένα δράση κατά των καρδιοπαθειών. Πιο συγκεκριμένα, περιέχει πολύ υψηλά επίπεδα βήτα-καροτενίου (το οποίο μετατρέπεται από το σώμα μας αυτόματα σε βιταμίνη Α). Το θρεπτικό αυτό συστατικό έχει αποδειχθεί οτι προστατεύει κατά του καρκίνου των μαστών, και από τη σχετιζόμενη με την ηλικία εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Επιπλέον βοηθά την υγειή ανάπτυξη των πλευμόνων στα νεογνά.

Και σα να μην έφταναν αυτά, η κολοκύθα έχει σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, λόγω της υψηλής της περιεκτηκότητας σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως βιταμίνη C. Με μία μόνο μερίδα 200gr, προσλαμβάνετε σχεδόν τη μισή Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη (ΣΗΠ) βιταμίνης C. Περιλαμβάνοντας λοιπόν περισσότερο από αυτόν το χειμωνιάτικο καρπό στη διατροφή μας, ελαττώνουμε το ρίσκο λοιμώξεων, καθώς επίσης και από ασθένειες όπως η ρευματοειδής αρθρήτιδα και το άσθμα.

Μαγειρικά Tips

Κόψτε τη κομμάτια, λαδώστε & τοποθετήστε τη σε ταψάκι, και ψήστε τη στο φούρνο για μια περίπου ώρα, ή με΄χρι που να μαλακώσει αρκετά. Αυτό θα ενισχύσει τη γεύση της, πριν τη χρησιμοποιήσετε σε άλλα πιάτα. Εναλλακτικά, μπορείτε να τη σωτάρετε ή να τη βάλετε στον ατμό. Όταν μαλακώσει μπορείτε να την προσθέσετε σε σάλτσες, ριζότο, ή ακόμα και σε νοστιμότατες σούπες.

Στο παρακάτω link θα βρείτε μερικές γευστικότατες και πολύ δημιουργικές ιδέες:

http://www.gastronomos.gr/afieromata/4697/Kolokuthomania

Διατροφικά στοιχεία

200gr κολοκύθας περιέχουν περίπου:
Θερμίδες: 82 kcal
Λιπαρά: 0.2 g
Βιταμίνη A: 1,144 mcg = 163% της ΣΗΠ
Βιταμίνη B6: 0.3 mg = 20% της ΣΗΠ
Βιταμίνη C: 31 mg = 41% της ΣΗΠ
Φολικό οξύ: 39 mcg = 10% της ΣΗΠ
Κάλιο: 582 mg = 12% της ΣΗΠ

Διαβάστηκε 3042 φορές
Greatfood

Η ομάδα συνεργατών του greatfood είναι θιασώτης της υγιεινής διατροφής, του αθλητισμού, και της πνευματικής και σωματικής ευεξίας γενικότερα. Διαβάζει, ενημερώνεται, συλλέγει πληροφορίες, δοκιμάζει, προτείνει και μοιράζεται μαζί σας τους προβληματισμούς, τις απόψεις και τις εμπειρίες της. Τελικά θέλει να σας εμπνεύσει να ακολουθήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, γεμάτο θετική ενέργεια.

gf wedding banner

gf corporate banner

Επικοινωνία

greatfood logo

Αλόπης 42, Αθήνα - Ελλάδα
Τ.Κ. 118 53
T +30.210.95.99.698
Κ +30.6974.95.50.74
E contact@greatfood.gr

facebooktwitteryoutubeinstagram linkedin

Εγγραφή στο newsletter

payment methods alpha

Όλες οι παραγγελίες θα εκτελεστούν από 1/9. Καλό καλοκαίρι και ευχαριστούμε για την κατανόηση!