payment gr

telephone gr

shipping gr

10 Δεκεμβρίου

Καταρρίπτοντας τους μεγαλύτερους διατροφικούς μύθους Κύριο

Γράφτηκε από την 

Η διατροφή αποτελεί σημαντικό μέρος της υιοθέτησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Ωστόσο, πόσοι από εμάς γνωρίζουμε πραγματικά τις βασικές αρχές που διέπουν την υγιεινή διατροφή προκειμένου να τις εφαρμόσουμε σωστά στο καθημερινό μας διαιτολόγιο; Διαβάστε στο άρθρο που ακολουθεί τους μεγαλύτερους διατροφικούς μύθους και αποκτήστε μια πιο σαφή εικόνα για την υγιεινή διατροφή.

  1. Η διατροφή που δεν περιλαμβάνει γλουτένη είναι πιο υγιεινή.
    Εάν δε αντιμετωπίζετε κάποια ασθένεια, η οποία επηρεάζεται λόγω κατανάλωσης γλουτένης, τότε στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να αποκλείσετε το συγκεκριμένο συστατικό από τη διατροφή σας. Η γλουτένη περιέχεται στο αλεύρι, το κριθάρι και τη σίκαλη, προϊόντα που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε πολλά αμυλούχα τρόφιμα. Ορισμένα εξ αυτών, όπως τα αρτοσκευάσματα, τα κέικ και οι πίτες είναι ανθυγιεινά, ωστόσο, μη συγχέετε την ποιότητα των τροφίμων αυτών με το αν είναι υγιεινό το ίδιο το συστατικό ή όχι.
  2. Η ζάχαρη δεν έχει θέση στην υγιεινή διατροφή.
    Πρόκειται για το υλικό, του οποίου η κατανάλωση έχει πολλάκις κατηγορηθεί ότι ευθύνεται για την εμφάνιση πολλών παθήσεων στον οργανισμό. Η αλήθεια είναι πως η ζάχαρη διασπάται στον οργανισμό σε γλυκόζη και χρησιμοποιείται από τα κύτταρα ως βασική πηγή ενέργειας. Η διαφορά, ωστόσο, έγκειται στις τροφές από τις οποίες προσλαμβάνεται η ζάχαρη από τον οργανισμό (επεξεργασμένη ζάχαρη ή φυσική ζάχαρη που περιέχεται στα φρούτα). Για παράδειγμα, το σιρόπι σφενδάμου, το μέλι, το σιρόπι αγαύης συνιστούν φυσικές πηγές ζάχαρης και είναι καλύτερο να επιλέγονται έναντι της κλασικής λευκής ζάχαρης.
  3. Τα χαμηλά λιπαρά είναι υγιεινά.
    Αντίθετα με την ισχύουσα άποψη, μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά δεν είναι πιο υγιεινή. Είναι σημαντικό, να μην αποκλείετε από τη διατροφή σας τα λιπαρά, αλλά να βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε το σωστό είδος. Για παράδειγμα, τα ακόρεστα λιπαρά είναι το είδος, του οποίου η κατανάλωση είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Συγκεκριμένα, το ελαιόλαδο, συνιστά σημαντική πηγή ακόρεστων λιπαρών, η συμβολή των οποίων έγκειται στο γεγονός ότι διατηρούν τη χοληστερίνη hdl στα επιθυμητά επίπεδα. Συνεπώς, τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά βοηθούν, ώστε να προσλαμβάνετε μειωμένη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών που συνδέονται άμεσα με την υψηλή χοληστερίνη και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  4. Η κατανάλωση υδατανθράκων είναι αιτία αύξησης βάρους.
    Πρόκειται για έναν ακόμη διατροφικό μύθο. Παρόμοια με τα λιπαρά, η επιλογή των υδατανθράκων οφείλεται να γίνεται με βάση την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Οι αμυλούχοι υδατάνθρακες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, τους επεξεργασμένους και τους πλήρεις που βρίσκουμε στα προϊόντα ολικής άλεσης. Προτιμήστε την τελευταία κατηγορία, η οποία συνοδεύεται από υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και άλλα μέταλλα. Οι αμυλούχοι υδατάνθρακες, ωστόσο, είναι απαραίτητοι στον οργανισμό, καθώς του χαρίζουν ενέργεια. Επομένως, κινηθείτε έξυπνα επιλέγοντας καλύτερες εναλλακτικές, όπως ψωμί και τα παράγωγά του, μακαρόνια και ρύζι ολικής άλεσης.
  5. Το λάδι καρύδας είναι εξαιρετικά υγιεινό.
    Άλλος ένας μύθος που χρειάζεται να καταρριφθεί, εξαιτίας του γεγονότος ότι το λάδι καρύδας διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Ο συγκεκριμένος τύπος λιπαρών σχετίζεται άμεσα με την υψηλή χοληστερίνη. Είναι αναγκαίο να σημειωθεί ότι με την κατανάλωση του λαδιού καρύδας, ο οργανισμός στην πραγματικότητα δεν προσλαμβάνει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, τα οποία περιέχονται στα ακόρεστα λιπαρά. Πρόκειται για τα λιπαρά που κρατούν τη χοληστερίνη hdl στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ την ίδια στιγμή χρησιμεύουν στο σώμα και για άλλες διεργασίες.
  6. Η κατανάλωση σνακ αποτελεί κακή διατροφική συνήθεια.
    Αντίθετα από ότι πιστεύεται, είναι προτιμότερο να καταναλώνετε μικρά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα από το να επιλέγετε τρία μεγάλα γεύματα στη διάρκεια της μέρας. Τα σνακ θα βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό να επιτύχετε αυτό το στόχο, ενώ την ίδια στιγμή μπορούν να σας δώσουν την ενέργεια που χρειάζεστε μεταξύ των γευμάτων. Το μυστικό, ωστόσο, βρίσκεται στο τι επιλέγετε ως σνακ. Αποφύγετε επιλογές, όπως πατατάκια, σοκολάτες, κέικ που είναι τρόφιμα υψηλά σε θερμιδική αξία και διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Προτιμήστε κάποιο φρούτο, γιαούρτι, ή ακόμη μια χούφτα ξηρούς καρπούς.
Διαβάστηκε 570 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

gf wedding banner

gf corporate banner

Επικοινωνία

greatfood logo

Αλόπης 42, Αθήνα - Ελλάδα
Τ.Κ. 118 53
T +30.210.95.99.698
Κ +30.6974.95.50.74
E contact@greatfood.gr

facebooktwitteryoutubegoogleplusinstagram

Εγγραφή στο newsletter


payment=methods

greatfood logoΕάν θέλετε να λαμβάνετε ενημερωτικά
για προϊόντα και προσφορές,
αφήστε μας το email σας!