Εποχιακά Προϊόντα

Καλοκαίρι

Προϊόντα που μπορείτε να βρείτε τους μήνες: Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.

Ιούνιος

Βερύκοκα

apricotsΉρθε το καλοκαίρι, και μαζί με τον ήλιο, και τις πρώτες σκέψεις για διακοπές, φέρνει μαζί του και τα φρούτα του, που τόσο περιμένουμε κάθε χρόνο. Φρούτα γλυκά αλλά κυρίως δροσιστικά, μας κάνουν παρέα κάθε στιγμή. Στο πρωινό, την παραλία, τα ζεστά απογεύματα, τα δροσερά βράδυα.

Τα βερύκοκα, εκτός από από χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες (μόλις 50 ανά 100gr) είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Περιέχουν επίσης πολλά φυτοχημικά ωφέλιμα στην υγεία μας, που μας προστατεύουν από καρδιοπάθειες, μειώνουν την “κακή” χοληστερίνη (LDL), και πολλές μορφές καρκίνου. Επιπλέον τα βερύκοκα δεν περιέχουν λιπαρά και σχετικά λίγους υδατάνθρακες (περίπου 8gr υδατανθράκων ανά 2 βερύκοκα, από τα οποία τα 2gr είναι φυτικές ινες).

Τα βερύκοκα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α και καροτενοειδών. 100gr φρέσκα βερύκοκα περιέχουν το 64% της Συνιστόμενης Ημερήσιας Πρόσληψης βιταμίνης Α. Και οι δύο αυτές ουσίες έχουν αποδεδειγμένες αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Επιπλέον η βιταμίνη Α βοηθά στη διατήρηση του δέρματος. Η κατανάλωση φρέσκων φρούτων, πλούσιων σε καροτενοειδή προστατεύει το σώμα μας από τον καρκίνο των πνευμόνων και του στόματος. Η ποικιλία θρεπτικών στοιχείων στα βερύκοκα,είναι επίσης ωφέλιμη και για την όραση.

Τα φρέσκα βερύκοκα περιέχουν βιταμίνη C και λυκοπένιο, και τα δύο πολύ ισχυρά φυσικά αντιοξειδωτικά. Η βιταμίνη C ενισχύει την άμυνα του οργανισμού σε λοιμώξεις, και το λυκοπένιο συντελεί στη γενικότερη αίσθηση ευεξίας και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τέλος, είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία όπως κάλιο, σίδηρος, ψευδάργυρος, ασβέστιο και μαγγάνιο. Το κάλιο ωφελεί την καρδιά, είναι σημαντικό συστατικό των υγρών του σώματος και των κυττάρων, και βοηθάει στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε υγειή επίπεδα.

Τα βερύκοκα εκτός από φρέσκα μπορούν να καταναλωθούν και αποξηραμένα. Μπορούν έτσι να αποτελέσουν ένα γευστικό και θρεπτικό σνακ, ή σαν ένας τρόπος για να κάνουμε τα παιδικά σνακ πιο υγιεινά. Επιπλέον όλα τα ωφέλη του φρέσκου βερύκοκου, βρίσκονται και στα αποξειραμένα, και μάλιστα πιο συμπυκνωμένα. Επιπλέον μπορούν να αποτελέσουν μέρος φρουτοσαλάτας, σε μούσλι, ή απλά με γιαούρτι και μέλι. Αν μάλιστα βρεθείτε με πολλά ώριμα βερύκοκα, μπορείτε να τα κα΄νετ μια γευστικότατη μαρμελάδα. Το Internet είναι γεμάτο ιδέες για συνταγές, οπότε το δύσκολο μάλλον θα είναι να αποφασίσετε.

Σχετικές Δημοσιεύσεις